Zpracování katalogů krizových situací pro Magistrát města Plzně

27. 11. 2024

Statutární město Plzeň zaměstnává stovky pracovníků, kteří navštěvují svá pracoviště každý den. Stejně jako každý jiný zaměstnavatel nese odpovědnost za bezpečnost na pracovišti, kterou chce maximalizovat. Proto vznikla potřeba vytvořit na míru ušitý katalog krizových situací, který zvýší bezpečnost i při neočekávaných událostech.

Anotace

Krizové situace jsou nepředvídatelné události, které mohou ohrozit bezpečnost osob, majetku nebo plynulý provoz organizace. Patří sem například požáry, úniky nebezpečných látek, vandalismus nebo narušení dodávek energií. Současné směrnice a postupy pro zvládání krizových situací jsou v mnoha případech příliš dlouhé, nepřehledné a těžko aplikovatelné v praxi, což může vést k prodlevám v reakci a snížení efektivity zásahu.

Cíl projektu

Katalog krizových situací byl vytvořen s cílem poskytnout Magistrátu města Plzně nástroj, který umožní rychlé a efektivní zvládnutí všech možných krizových scénářů. Je navržen tak, aby byl jasný, stručný a snadno použitelný v reálných podmínkách. Každá karta v katalogu je určena k vybrané krizové situaci v objektu a obsahuje konkrétní a přehledné kroky, které je nutné podniknout v případě dané krizové situace. Zohledňuje také specifika jednotlivých budov magistrátu.

Naše role

Kompletní zajištění katalogů krizových situací a zpracování správných, jasných a stručných pokynů. Celé zpracování bylo v souladu s platnými právními předpisy, stejně jako s doporučeními integrovaného záchranného sboru. Katalogy byly zpracovány celkem pro šest objektů magistrátu a pro 12 konkrétních situací:

  • únik nebezpečné látky (plynu),
  • úraz nebo poškození na zdraví,
  • požár budovy,
  • pád sněhu ze střechy,
  • významné poškození budovy,
  • vyhrožování teroristickým útokem,
  • nález podezřelého předmětu v objektu,
  • teroristický útok (aktivní střelec v objektu),
  • trestný čin spáchaný v objektu,
  • vandalství nebo výtržnictví,
  • přerušení dodávek energií či vody.

Citace

„Podařilo se nám vytvořit katalogy na míru tak, aby byly jasné, stručné a obsahovaly všechny zásadní postupy. Díky aktivní spolupráci s vedením města je každý kus přizpůsobený nejen zaměstnancům magistrátu, ale i technickým parametrům konkrétního objektu, pro který byl katalog krizových situací vytvořen.“

Lucie Kratochvílová
AQE advisors

„Během celého procesu vytváření katalogů krizových situací probíhala aktivní komunikace, kde jsme společně diskutovali průběžně dodávané výsledky práce. Díky katalogům jsme v Plzni připraveni i na nečekané události.“

Radek Čermák
Magistrát města Plzně

Závěr

Prostřednictvím katalogů krizových situací bude možné lépe zvládat nečekané události, zajišťovat ochranu osob a majetku, a přitom minimalizovat případné škody. Katalog je efektivním nástrojem pro všechny zaměstnance magistrátu, který zlepší jejich připravenost a schopnost rychle a správně reagovat.




Mohlo by vás zajímat

Academy HUB. Jak jsme vybudovali fungující prostory k pronájmu

Vzdělávací akce na vysoké úrovni. To je vize AQE. Proto vznikly prostory academy HUB v Praze v Karlíně. V moderních vzdušných prostorech pravidelně školíme úředníky v manažerských dovednostech, správních činnostech i v práci s umělou inteligencí. Ve dnech, kdy neprobíhají školení pro veřejnou správu, nabízíme prostory k pronájmům firmám a úřadům pro jejich soukromé eventy a školení.

3. 2. 2025
Výběrové řízení na ředitele Domu kultury Ostrov

Dům kultury Ostrov v Karlovarském kraji je významným představitelem architektury 50. let 20. století v České republice i v zahraničí. Je dominantou nejen Mírového náměstí, ale celé nové části města a od svého vzniku slouží jako centrum kultury a společenského života města. V současné době realizuje projekt, jehož výsledkem bude proměna stávajícího zařízení na kulturní a kreativní centrum.

28. 1. 2025
Vytvoření jednotné korporátní identity pro Magistrát města Plzně

Dress code na pracovišti – ano či ne? V soukromých firmách se v dnešní době vyžaduje stále méně, ale jak by se měli oblékat zaměstnanci veřejné správy? Na magistrátu statutárního města Plzně chtějí působit profesionálně a zároveň zajistit zaměstnancům maximální pohodlí během pracovní doby, proto jsme vytvořili nové jednotné oděvy na míru.

21. 1. 2025
Vzdělávání zaměstnanců ČSSZ – odborné kurzy

Vzdělávání jsme realizovali prostřednictvím 81 běhů školení rozložených do 173 dnů, kterých se zúčastnilo celkem 1460 zaměstnanců ČSSZ. Školení se konalo v našich prostorách Brně, Praze, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ostravě, Plzni a Ústí nad Labem.

18. 1. 2024