Výběrové řízení na ředitele Domu kultury Ostrov
Dům kultury Ostrov v Karlovarském kraji je významným představitelem architektury 50. let 20. století v České republice i v zahraničí. Je dominantou nejen Mírového náměstí, ale celé nové části města a od svého vzniku slouží jako centrum kultury a společenského života města. V současné době realizuje projekt, jehož výsledkem bude proměna stávajícího zařízení na kulturní a kreativní centrum.
Anotace
Naším úkolem bylo vybrat manažera, který nové kulturní a kreativní centrum v Ostrově povede a bude zajišťovat jeho rozvoj a prosperitu. Bude garantovat spolupráci s městským úřadem a nabídne nejen obyvatelům Ostrova, ale i zájemcům z okolí kvalitní a kreativní program během celého roku.
Cíl projektu
Cílem projektu byla v průběhu podzimu 2024 příprava a realizace výběrového řízení na ředitele Domu kultury Ostrov tak, aby nový ředitel mohl na svou pozici nastoupit k 1. prosinci 2024. Daný cíl jsme splnili a nový ředitel již nyní realizuje jeden z největších investičních projektů ve městě – přestavbu na kulturní a kreativní centrum, a vede tým více než 20 zaměstnanců.
Naše role
V úvodu projektu jsme zpracovali a zveřejnili inzerát na manažerskou pozici, který obsahoval podmínky spolupráce, požadavky na pozici ředitele/ky, náplň práce a nabídku na spolupráci. Inzerát jsme publikovali standardně na webu úřadu, Domu kultury, navíc jsme ji umístili na specializované portály, které se věnují oblasti práce v kultuře, na sociální sítě a napřímo oslovili Krajský úřad Karlovarského kraje a sousední úřady na území Karlovarského kraje.
Tímto postupem se nám podařilo oslovit velké množství uchazečů, kteří nám zaslali své přihlášky a CV do prvního kola výběrového řízení. Výběrové řízení jsme realizovali jako dvoukolové. Se všemi relevantními účastníky jsme provedli osobní pohovory dle AQE metodiky výběrových řízení se specializací na oblast kultury a propagace. Po prvním kole jsme vybrali tři nejvhodnější uchazeče, kteří postoupili do druhého kola výběrového řízení.
Obsah 2. kola
- Vlastní prezentace směřování Domu kultury do dalších let a navrhovaná obsahová náplň programu, prostřednictvím které jsme zjišťovali kreativitu účastníků, jejich připravenost a plány na pozici manažera organizace. Prezentaci jsme doplňovali dotazy členů výběrové komise a zjišťovali schopnost reakce na dotazy.
- Assessment centrum, které obsahovalo modelovou situaci, kdy jsme sledovali schopnost účastníků kriticky uvažovat, jejich finanční gramotnost v oblasti řízení a vedení a schopnost komunikace s ostatními členy týmu. Skupinový úkol, jehož cílem bylo zjistit, jak účastníci pracují pod stresem, jak reagují na změny. Testovali jsme organizační schopnosti a schopnost vyjednávat, vést
diskuzi a částečně kreativitu. - Samostatný úkol, u kterého jsme ověřovali manažerské dovednosti – naslouchání, zpětnou vazbu, konstruktivní kritiku, umění přizpůsobit se situaci a komunikaci s podřízenými.
- Test na projektové, strategické a finanční řízení, logiku a obecné manažerské předpoklady, kdy měli účastníci za úkol vyplnit písemný test s 25 otázkami.
Samotní účastníci určili písemný test jako největší výzvu celého procesu výběru. Naopak ocenili formu assessment centra jako kreativní a vypovídající aktivitu.
Citace
Výběrové řízení na ředitele domu kultury zajišťovala pro ostrovskou radnici AQE advisors. O jejím angažmá rozhodlo ještě předchozí vedení města. To současné si podobu výběru nemohlo vynachválit. „Bylo vzorové,“ uznal starosta Pavel Čekan.
Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/prestavba-dum-kultury-ostrov-vyber-reditel-kreativni-centrum.A241108_134710_vary-zpravy_slv
Vyjádření objednatele
„Realizace výběrových řízení patří mezi mé oblíbené aktivity v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů. Výběr manažerů pro městské organizace považuji za klíčovou činnost, která ovlivňuje efektivitu a kvalitu jejich fungování. Při výběru kladu důraz na odborné znalosti, manažerské dovednosti a schopnost uchazečů naplňovat strategické cíle organizace. Přeji novému řediteli mnoho úspěchů a spokojených návštěvníků domu kultury.“
Lucie Kratochvílová, personalistka
AQE advisors
Závěr
Členové výběrové komise, složené z vedení úřadu města Ostrov a personalistky z AQE advisors, sledovali a průběžně vyhodnocovali všechny úkoly a přiřazovali body za každý úkol, a to včetně písemného testování. Finálně proběhly osobní rozhovory se všemi třemi účastníky, kdy jsme se doptávali na požadované informace, které nám upřesnily naše rozhodování. Následně jsme sestavili žebříček úspěšnosti uchazečů a doporučili nejlepšího účastníka. Jsme si jisti, že jsme vybrali nejúspěšnějšího uchazeče, který bude roli ředitele Domu kultury Ostrov zastávat s důvěrou, svým manažerským talentem a náklonností k oblasti kultury.
Mohlo by vás zajímat
Dress code na pracovišti – ano či ne? V soukromých firmách se v dnešní době vyžaduje stále méně, ale jak by se měli oblékat zaměstnanci veřejné správy? Na magistrátu statutárního města Plzně chtějí působit profesionálně a zároveň zajistit zaměstnancům maximální pohodlí během pracovní doby, proto jsme vytvořili nové jednotné oděvy na míru.
21. 1. 2025 Zpracování katalogů krizových situací pro Magistrát města PlzněStatutární město Plzeň zaměstnává stovky pracovníků, kteří navštěvují svá pracoviště každý den. Stejně jako každý jiný zaměstnavatel nese odpovědnost za bezpečnost na pracovišti, kterou chce maximalizovat. Proto vznikla potřeba vytvořit na míru ušitý katalog krizových situací, který zvýší bezpečnost i při neočekávaných událostech.
27. 11. 2024 Vzdělávání zaměstnanců ČSSZ – odborné kurzyVzdělávání jsme realizovali prostřednictvím 81 běhů školení rozložených do 173 dnů, kterých se zúčastnilo celkem 1460 zaměstnanců ČSSZ. Školení se konalo v našich prostorách Brně, Praze, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ostravě, Plzni a Ústí nad Labem.
18. 1. 2024 Výběrové řízení na pozici ředitel/ka zámku ve Slavkově u BrnaPráce s naším klientem město Slavkov u Brna je vždy specifická, jedinečná, v krásném prostředí, s týmem zkušených a motivovaných zaměstnanců a politiků.
8. 11. 2023