Vytvoření katalogů krizových situací pro Magistrát města Plzně
Statutární město Plzeň zaměstnává stovky pracovníků, kteří navštěvují svá pracoviště každý den. Stejně jako každý jiný zaměstnavatel nese odpovědnost za bezpečnost na pracovišti, kterou chce maximalizovat. Proto vznikla potřeba vytvořit na míru ušitý katalog krizových situací, který zvýší bezpečnost i při neočekávaných událostech.
Anotace
Krizové situace jsou nepředvídatelné události, které mohou ohrozit bezpečnost osob, majetku nebo plynulý provoz organizace. Patří sem například požáry, úniky nebezpečných látek, vandalismus nebo narušení dodávek energií. Současné směrnice a postupy pro zvládání krizových situací jsou v mnoha případech příliš dlouhé, nepřehledné a těžko aplikovatelné v praxi, což může vést k prodlevám v reakci a snížení efektivity zásahu.
Cíl projektu
Katalog krizových situací byl vytvořen s cílem poskytnout Magistrátu města Plzně nástroj, který umožní rychlé a efektivní zvládnutí všech možných krizových scénářů. Je navržen tak, aby byl jasný, stručný a snadno použitelný v reálných podmínkách. Každá karta v katalogu je určena k vybrané krizové situaci v objektu a obsahuje konkrétní a přehledné kroky, které je nutné podniknout v případě dané krizové situace. Zohledňuje také specifika jednotlivých budov magistrátu.
Naše role
Kompletní zajištění katalogů krizových situací a zpracování správných, jasných a stručných pokynů. Celé zpracování bylo v souladu s platnými právními předpisy, stejně jako s doporučeními integrovaného záchranného sboru. Katalogy byly zpracovány celkem pro šest objektů magistrátu a pro 12 konkrétních situací:
- únik nebezpečné látky (plynu),
- úraz nebo poškození na zdraví,
- požár budovy,
- pád sněhu ze střechy,
- významné poškození budovy,
- vyhrožování teroristickým útokem,
- nález podezřelého předmětu v objektu,
- teroristický útok (aktivní střelec v objektu),
- trestný čin spáchaný v objektu,
- vandalství nebo výtržnictví,
- přerušení dodávek energií či vody.
Citace
„Podařilo se nám vytvořit katalogy na míru tak, aby byly jasné, stručné a obsahovaly všechny zásadní postupy. Díky aktivní spolupráci s vedením města je každý kus přizpůsobený nejen zaměstnancům magistrátu, ale i technickým parametrům konkrétního objektu, pro který byl katalog krizových situací vytvořen.“
Lucie Kratochvílová
AQE advisors
„Během celého procesu vytváření katalogů krizových situací probíhala aktivní komunikace, kde jsme společně diskutovali průběžně dodávané výsledky práce. Díky katalogům jsme v Plzni připraveni i na nečekané události.“
Radek Čermák
Magistrát města Plzně
Závěr
Prostřednictvím katalogů krizových situací bude možné lépe zvládat nečekané události, zajišťovat ochranu osob a majetku, a přitom minimalizovat případné škody. Katalog je efektivním nástrojem pro všechny zaměstnance magistrátu, který zlepší jejich připravenost a schopnost rychle a správně reagovat.
Mohlo by vás zajímat
Vzdělávání jsme realizovali prostřednictvím 81 běhů školení rozložených do 173 dnů, kterých se zúčastnilo celkem 1460 zaměstnanců ČSSZ. Školení se konalo v našich prostorách Brně, Praze, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ostravě, Plzni a Ústí nad Labem.
18. 1. 2024 Výběrové řízení na pozici ředitel/ka zámku ve Slavkově u BrnaPráce s naším klientem město Slavkov u Brna je vždy specifická, jedinečná, v krásném prostředí, s týmem zkušených a motivovaných zaměstnanců a politiků.
8. 11. 2023 Manažerská supervize pro Krajský úřad Kraje VysočinaNaši supervizoři zajišťovali zavedení supervize jako standardního nástroje dlouhodobé podpory do organizací kraje. Supervize byla zaměřena zejména na vedoucí pracovníky jednotlivých organizací, sekundárně jsme pozornost věnovali jednotlivým týmu a jejich problémům vzniklých ze způsobu vedení organizace/týmu.
7. 12. 2022 Mediální trénink zaměstnanců úřadůTrend vzdělávání nejen zaměstnanců veřejné správy směřuje od frontální výuky k prakticky zaměřeným kurzům. AQE academy nezůstává pozadu a klade důraz na aktivizaci účastníků školení, na jejich přímé zapojení do vzdělávání a interakci s lektorem.
20. 10. 2022