Vzdělávání pracovníků magistrátu v Mladé Boleslavi
V rámci vzdělávání se nám prostřednictvím akreditovaných školení podařilo zvýšit odbornou úroveň znalostí a dovedností zaměstnanců magistrátu. Zorganizovali jsme celkem 56 dnů školení, které navštívilo přes 1 000 posluchačů.
Anotace
Dva roky vzdělávání na magistrátu v Mladé Boleslavi byly pro rozvoj úřadu velkým projektem. Ve spolupráci s našimi lektory jsme zrealizovali komplexní vzdělávání zaměstnanců podle předem provedené analýzy vzdělávacích potřeb. Zaměstnanci tak měli možnost absolvovat potřebné kurzy a zároveň naplňovat potřeby zákona o úřednících, bez nutnosti cestovat mimo místo své práce.
Cíl projektu
Hlavním cílem projektu bylo v průběhu roku 2019 -2021 proškolit zaměstnance magistrátu města Mladá Boleslav ve více než 26 tématech. Důraz měl byl kladen na využití inovativních metod výuky, práci s modelovými příklady a aktivním zapojováním účastníků.
Naše role
Školení probíhalo ve formě prezenčních kurzů přímo v Mladé Boleslavi, dále jsme organizovali výjezdní školení na Hrubé Skále. Od poloviny roku 2020 jsme přešli do on-line prostředí, z důvodu omezení zapříčiněných pandemií COVID-19.
Veškerá školení pro magistrát byla sestavena přímo na míru účastníkům. Při tvorbě obsahu školení jsme zjišťovali požadavky účastníků před kurzem dotazníkem. Lektoři průběžně studovali interní dokumentaci a další podklady magistrátu. To nám umožnilo nastavit efektivní a prakticky zaměřené vzdělávání, vyvarovat se nedostatkům a nepřesnostem při realizaci školení.
Zpětná vazba byla zjišťována po každém školení a všechny studijní materiály včetně audionahrávek jsou uloženy na sdíleném úložišti dostupném všem stávajícím i budoucím zaměstnancům.
Co vše jsme školili:
- Aplikace zákona o obcích v praxi
- Norma – úprava písemností
- Pracovněprávní vztahy v úřadech ÚSC
- Zákon o svobodném přístupu k informacích a jeho aplikace
- Správní řád v praxi územních samospráv
- Registr smluv podle zákona č.340/2015
- Zákon o střetu zájmů
- Zákon č.255/2012 o kontrole
- Zákon o úřednících územních samosprávných celků v praxi
- Výběrová řízení dle zákona o úřednících krok za krokem
- Veřejné zakázky malého rozsahu
- Přestupkové řízení
- Dopravní přestupky
- Rozpočet a rozpočtový proces obce
- Občanské průkazy a cestovní doklady
- Úřední deska a doručování písemností
- Práce s elektronickými digitálními dokumenty
- Kybernetická bezpečnost
- Správní řád pro OSPOD, OZ, TZ, tr. řád – dítě jako pachatel nebo oběť trestných činů
- Školský zákon
- Obec nebo kraj jako příjemce nebo poskytovatel dotací
- Datové schránky
- Spisová služba a spisový řád
- Aktuální otázky v oblasti územního a stavebního řízení
- Ochrana osobních údajů a GDPR
Citace
„Přestože obecně panovala obava z kvality on-line školení, absence fyzické interakce ve vztahu lektor-posluchač, výsledek předčil očekávání obou stran.“
Lucie Kratochvílová
AQE academy
„Bylo skvělé mít k dispozici balíčky témat přímo na míru potřeb našich zaměstnanců. V rámci projektu jsme absolvovali i výjezdní školení, které významně posílilo kvalitu komunikace na úřadě a zvýšilo naši motivaci k další práci. Kurzy AQE academy byly vedeny kvalitními lektory a měly perfektní obsah i organizační zajištění. Školení zlepšilo kvalitu poskytovaných služeb našim klientům – veřejnosti. A o to nám jde.“
Marie Zajíčková
tajemnice magistrátu města
Závěr
Veškeré cíle projektu jsme splnili a ukončili dle plánovaného harmonogramu, i když prezenční školení nebyla možná. Rychle jsme se přizpůsobili situaci, motivovali vedení úřadu i zaměstnance k on-line formě vzdělávání a uspěli jsme. Vzdělávání je nekonečný proces, a proto věříme, že budeme magistrátu nadále kvalitním partnerem v oblasti vzdělávání zaměstnanců.
Mohlo by vás zajímat
Statutární město Plzeň zaměstnává stovky pracovníků, kteří navštěvují svá pracoviště každý den. Stejně jako každý jiný zaměstnavatel nese odpovědnost za bezpečnost na pracovišti, kterou chce maximalizovat. Proto vznikla potřeba vytvořit na míru ušitý katalog krizových situací, který zvýší bezpečnost i při neočekávaných událostech.
27. 11. 2024 Vzdělávání zaměstnanců ČSSZ – odborné kurzyVzdělávání jsme realizovali prostřednictvím 81 běhů školení rozložených do 173 dnů, kterých se zúčastnilo celkem 1460 zaměstnanců ČSSZ. Školení se konalo v našich prostorách Brně, Praze, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ostravě, Plzni a Ústí nad Labem.
18. 1. 2024 Výběrové řízení na pozici ředitel/ka zámku ve Slavkově u BrnaPráce s naším klientem město Slavkov u Brna je vždy specifická, jedinečná, v krásném prostředí, s týmem zkušených a motivovaných zaměstnanců a politiků.
8. 11. 2023 Manažerská supervize pro Krajský úřad Kraje VysočinaNaši supervizoři zajišťovali zavedení supervize jako standardního nástroje dlouhodobé podpory do organizací kraje. Supervize byla zaměřena zejména na vedoucí pracovníky jednotlivých organizací, sekundárně jsme pozornost věnovali jednotlivým týmu a jejich problémům vzniklých ze způsobu vedení organizace/týmu.
7. 12. 2022