Strategické plánování v sociálních službách
V Kraji Vysočina, u jednotlivých poskytovatelů sociálních služeb, je rozdílná výchozí úroveň strategického plánování a řízení. Přestože strategické řízení není hlavní téma, které se v oblasti sociálních služeb řeší, rozhodl se zřizovatel podpořit proces strategického řízení u pilotních organizací.
Anotace
Myšlenka je jednoduchá. Nelze řešit dílčí problémy, pakliže organizaci chybí vize a strategie. Zavádění strategického řízení do sociálních služeb je v podmínkách České republiky inovace.
Cíl projektu
Cílem projektu je vytvoření standardu strategického plánování příspěvkových organizací a následné podpory rozvoje lidských zdrojů v oblasti sociálních služeb v Kraji Vysočina. Konkrétně pak vznik metodiky strategického plánování a řízení a její implementace v 5 příspěvkových organizacích Kraje Vysočina s cílem vytvořit 5 konkrétních strategických plánů včetně navržení/ zavedení opatření z nich plynoucí s dopadem na zefektivnění a zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb do konce roku 2020.
Naše role
Zavést a sjednotit strategické řízení u několika různých organizací najednou je poměrně složitá výzva. Natož u organizací, které ze své podstaty mají jasně definovanou roli a na první pohled se potřeba strategie zdá zbytečná. Velkou pozornost jsme z počátku věnovali vzdělávání. Vysvětlení potřeby strategického řízení, jeho vazby na manažerské metody, prvky leadershipu, aspekty organizační kultury.
Citace
„Pracovat novou formou, která byla navržena klientem, byla pro nás velká výzva. V konečném důsledku byla celá práce na projektu velmi inspirativní a přínosná. Tak hluboké ponoření do tématu sociálních služeb i nás naučilo uvažovat jinak. Jsme vděční, že jsme dostali příležitost se projektu účastnit.“
Jan Havránek
AQE advisors
Závěr
Na projektu jsme společně strávili 2 roky práce. Formou strukturovaných workshopů a metodou „learning by doing“ jsme pak společně s pracovníky jednolivých organizací nastavili nový standard strategického řízení.
Mohlo by vás zajímat
Českou ekonomiku čeká dlouhé období změn. Setrvale nízká nezaměstnanost, do jejíž úrovně výrazněji nezasáhla ani koronavirem způsobená ekonomická krize, svědčí o tom, že se dosavadní hospodářský model vyčerpal.
24. 9. 2024 Strategický plán rozvoje města ChýnovNa začátku naší práce stála definice tří modelových variant rozvoje pro různé intenzity výstavby. Tyto modely jsme propojili s očekávaným růstem poptávky po školství, zdravotnictví, kultuře, sportu a dalších občanských službách.
13. 12. 2023 Strategický plán rozvoje města 2033Blansko je druhé největší město Brněnské metropolitní oblasti a zároveň město s jedním z nejlepších výsledků žebříčku kvality života. Potřeba nové strategie vychází z dynamiky změn, která se neustále zrychluje, a Blansko na tyto změny potřebuje vhodně reagovat.
30. 11. 2023 Lex Aš – jedna velikost nestačíVizí je vytvořit z Ašska „místo pro život“ – zajistit v tomto výběžku takové podmínky pro život všech generací, které povedou k přílivu kvalifikovaných mladých lidí, rodin s dětmi tak, aby zde vznikla „nestárnoucí“ komunita s obdobnou skladbou obyvatel, jako je tomu ve vnitrostátních regionech.
31. 10. 2023