DOTAČNÍ ČMUCHAL: Výzva TRANSGov č. 1/2025 – Modernizace vozidel MHD

3. 3. 2025

Díky této dotační výzvě lze pořídit nová vozidla s alternativními pohony (elektro, vodík, trolejbusy, tramvaje) jako náhradu za stávající MHD vozidla na fosilní paliva. Podpora může dosáhnout až 50 % způsobilých výdajů, přičemž celková alokace na tuto výzvu činí 7,3 miliardy Kč. Přispějte ke snižování emisí a zajistěte udržitelnou dopravní infrastrukturu pro budoucnost.

Komentář

Tato nová výzva TRANSGov č. 1/2025 – Modernizace vozidel MHD plynule navazuje na předchozí dotační výzvy zaměřené na obnovu městské hromadné dopravy v České republice. Dlouhodobě se tak pokračuje v trendu snižování emisí a zvyšování efektivity MHD, který byl podpořen již v uplynulých letech – například investicemi do nízkoemisních autobusů, elektrobusů či modernizace stávajících vozidel. Nová výzva staví na osvědčených postupech a zkušenostech z předchozích programů. Tím dále prohlubuje celkovou transformaci MHD, směřující k udržitelnému a ekologickému dopravnímu systému, který lépe odpovídá současným potřebám měst i očekáváním cestujících. Navíc realizace projektů podpořených v rámci této výzvy budou hrát klíčovou roli při plnění závazků ke snižování emisí do roku 2030, čímž přispívá k dosažení environmentálních cílů a posiluje konkurenceschopnost a udržitelnost dopravního sektoru.

Parametry úspěchu

  • Včasné podání žádosti
    Výzva může být předčasně ukončena, pokud dojde k vyčerpání alokovaných prostředků. Je proto nezbytné připravit projektovou dokumentaci a žádost
    s dostatečným předstihem.
  • Celostátní konkurence
    Projekty mohou být realizovány na území celé České republiky, což zvyšuje konkurenci mezi žadateli. Alokace ve výši 7,3 miliardy Kč se může zdát vysoká, ale vzhledem k celostátnímu dosahu výzvy nemusí být tak dostačující, jak se na první pohled jeví.
  • Optimální nastavení výpočtového nástroje
    Je důležité správně vyčíslit způsobilé výdaje, úspory energie a snížení emisí skleníkových plynů, aby projekt splnil požadovaná kritéria a dosáhl maximální možné podpory.
  • Reálný harmonogram projektu
    S ohledem na situaci na trhu (dostupnost dodavatelů, materiálů atd.) je nutné pečlivě plánovat jednotlivé fáze. Projekt musí být dokončen nejpozději do
    3 let od vydání rozhodnutí.
  • Zajištění přístupu do portálu
    Žadatel musí mít zřízen přístup do portálu zadosti.sfzp.cz, který slouží
    k podávání žádostí a k dalším administrativním úkonům spojeným
    s projektem.

Kontakt (další informace, dotazy)

David Brtna
brtna@AQE.cz
+420 731 640 428


Mohlo by vás zajímat: Pořízení šesti nízkopodlažních tramvají pro Most a Litvínov


Foto: DPMB




Články

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit všechny články